Posts

Showing posts from March, 2014

TESTIMONI ESP UNTUK HILANGKAN GASTRIK

Image
ESP memang terkenal dengan kelebihannya membantu mengatasi gastrik sebab sifat kacang soya yang tinggi kealkalian membantu meneutralkan keasidan perut. Protin pula bertindak membaiki dan membina semula sel-sel dinding perut yang telah rosak akibat terhakis. Ramai customer saya yang berpuas hati dengan ESP. Jom tengok testimoni ESP Shaklee untuk hilangkan gastrik








ESP merupakan satu pelaburan yang sangat berbaloi terutamanya untuk kesihatan. Ia mampu mengubah hidup anda. Jom atasi masalah gastrik dengan ESP Shaklee hari ini.

Baca: 3 pilihan top vitamin Shaklee untuk hilangkan masalah gastrik

Harga ESP (850g) ialah RM150 Jika anda berminat mendapatkan produk Shaklee berserta konsultasi jemput hubungi saya.

VITAMIN SHAKLEE YANG BERKESAN UNTUK HILANGKAN JERAWAT DAN PARUT

Image
Masalah jerawat melanda tak kira jantina lelaki atau perempuan. Biasanya ia terjadi dikalangan remaja dan beransur hilang apabila meningkat dewasa. Tapi, ada juga yang berterusan menghadapi masalah jerawat dan parut jerawat hingga usia yang lebih dewasa. Apa yang tidak menyenangkan ialah ia turut meninggalkan parut mengganggu boleh menganggu penampilan seseorang. Kali ni saya nak berkongsi tentang cara atasi jerawat dan parut dengan mudah.


Antara faktor jerawat ialah
Hormon androgen yang aktif. Biasanya terjadi pada usia remaja.BakteriaPemakananStressProduk yang tidak sesuai Jika tiada jerawat baru yang tumbuh jerawat biasanya mengambil masa 4-12 bulan untuk hilang dan biasanya meninggalkan parut kehitaman. Elakkan memicit jerawat kerana boleh menyebabkan kulit terluka, bakteria tersebar dan akibatnya jerawat menjadi lebih teruk dan meninggalkan parut yang lebih dalam.
Masalah jerawat & parut boleh diatasi dengan mudah dengan menggunakan gabungan ESP + Vitamin E + Vitamin C dan BCo…

KOLESTEROL TINGGI: KAWAL SEBELUM TERLAMBAT

Image
Kolesterol tinggi ni bahaya sebab ia merupakan punca utama kepada penyakit jantung, darah tinggi dan strok. Pada tahap yang lebih kronik, ia juga boleh menyebabkan kegagalan fungsi buah pinggang. Oleh itu, langkah paling penting untuk kekal sihat bebas penyakit-penyakit kronik tersebut ialah dengan mengawal paras kolesterol dalam darah kita. Kali ni saya nak kongsi tentang tip-tip mengawal kolesterol tinggi.

Kolesterol tinggi tak semestinya ada pada orang yang gemuk atau tua sahaja tau, yang kurus dan muda pun boleh dapat terutamanya yang ada faktor keturunan dan gaya hidup yang tidak sihat seperti makan makanan berlemak, makanan tinggi sodium, merokok dan malas bersenam...

Pada kebiasaannya simptom-simptom kolesterol tinggi tak dapat diketahui melainkan kita pergi cek kat klinik. Tapi ada sesetengah tu timbul bintil-bintil putih sekitar mata. Bagi yang ada bintil-bintil macam ni, sila cepat-cepat buat pemeriksaan ye, kemungkinan besar ada kolesterol tinggi.


Tip-tip kawal kolesterol ti…

LOW HB SEMASA MENGANDUNG PETANDA KEPADA ANEMIA

Image
Simptom-simptom jika seseorang itu mengalami anemia ialah low hb, sentiasa pucat, letih & lesu, emosi mudah terganggu, jantung berdegup laju dan kadang kala hilang daya tumpuan. Lebih teruk hingga boleh menyebabkan sesak nafas dan sakit dada. Ini kerana jantung perlu bekerja lebih keras mengepam darah untuk membekalkan oksigen pada sel-sel tubuh. Sangat bahaya bila sel-sel tubuh tidak mendapat oksigen yang mencukupi kerana sel-sel tersebut tidak dapat berfungsi dengan baik malah sel tersebut boleh mati. Hb low ketika mengandung adalah petanda kepada anemia.




Bahaya anemia pada ibu hamil ialah ia boleh mendatangkan kesan buruk pada janin yang dikandung. Antara kesan serius anemia terhadap ibu dan kandungan ialah

KeguguranKelahiran pra matangBayi lahir dengan berat badan kurangkomarisiko ibu meninggal
Anemia adalah penyakit disebabkan kurang sel darah merah akibat kekurangan zat besi. Biasa kat klinik ibu mengandung doktor akan cek paras hb (hemoglobin) bukan? ada yang 12, doktor puji …

ALFALFA COMPLEX BANTU ATASI MASALAH BAU BADAN

Image
Masalah bau badan boleh menyebabkan kita hilang keyakinan diri untuk tampil dikhalayak ramai. Ia juga mengganggu orang lain yang ada berhampiran. Bau badan biasanya dikaitkan dengan gaya hidup seseorang iaitu kurang menitikberatkan kebersihan. Namun, ada juga yang jaga kebersihan tetapi masih mempunyai bau badan yang kuat dan tengit. Jika ini berlaku, ia mungkin disebabkan oleh faktor dalaman yang lain..Alfalfa Complex bantu atasi masalah bau badan.



Mengapa badan berbau???
:: Sisa buangan terkumpul akibat proses pencernaan yang tidak sempurna atau toksin yang tidak disingkirkan dari tubuh badan. Oleh itu detoks boleh membantu menghilangkan bau badan.

:: Pengambilan makanan yang mengandungi tinggi coline seperti daging, kekacang.

:: Merokok

:: Pengambilan minuman berkafein dan makanan berempah yang mengandungi banyak bawang putih dan bawang.

:: Masalah ginjal, hati, hypoglisemia (kurang gula dalam darah), jangkitan kuman, kencing manis dan tiroid.

:: Juga disebabkan oleh faktor genetik dan ke…

OSTEMATRIX BANTU ATASI KEBAS-KEBAS TANGAN & KEKEJANGAN OTOT

Image
Kebas-kebas pada jari-jemari biasanya disebabkan gangguan pada saraf akibat bebanan yang berlebihan. Ia biasa berlaku pada mereka yang banyak menggunakan pergerakan tangan dan jari seperti tukang jahit, jurutaip dan ada juga berlaku disebabkan gangguan hormon seperti menopaus, tiroid dan diabetes.

Kekejangan otot pula berlaku apabila otot mengecut secara tiba-tiba dan tak terkawal. Salah satu sebab mengapa berlakunya kebas-kebas dan kekejangan ialah akibat KEKURANGAN KALSIUM & magnesium dalam tubuh.

Jika anda sering mengalami perkara-perkara tersebut, ini lah masanya untuk mencuba OSTEMATRIX



Istimewanya Ostematrix ialah ia lengkap dengan Magnesium yang membantu tubuh memelihara paras kalsium, Vitamin D yang menggalakkan penyerapan kalsium dan fosforus. Kajian ada menunjukkan pengambilan kalsium beserta Vitamin D membantu;
merendahkan risiko diabetes tahap 2 terhadap mereka yang mempunyai pra-diabetesmenggalakkan tulang yang kuatmeningkatkan sistem imunmenyokong berat badan ideal dan…

TESTIMONIAL ESP SHAKLEE UNTUK IBU HAMIL

Image
Jom baca testimonial ESP untuk ibu hamil. Untuk maklumat tambahan, ESP juga boleh diambil oleh ibu hamil yang ada kencing manis kerana ia membantu mengawal paras gula. ESP boleh diambil seawal trimester pertama kehamilan kerana ia membantu menguatkan rahim.






Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai ESP --> [Kebaikan & Kelebihan ESP]
Untuk vitamin ibu mengandung --> [Set Kehamilan]

Harga ESP (850g) ialah RM150.00. Jika berminat untuk mendapatkannya sila hubungi saya


TINGKATKAN TENAGA DENGAN CINCH ENERGY TEA MIX

Image
Selalu tak rasa malas je...rasa nak duduk je..rasa tak larat je...tambah-tambah waktu siang selepas makan. Padahal umur muda lagi. Bagi yang bekerja, situasi macam ni pasti sangat mengganggu bukan..bila dah badan lesu, penat, malas mulalah garang semacam tak boleh silap sikit...customer silap isi borang pun nak dimarah-marahnya..kesian...

Jika anda mengalami situasi tersebut, jom tingkatkan tenaga dengan Cinch Energy Tea Mix. Teh istimewa Shaklee ni berupaya membantu anda memberi tenaga segera malah meningkatkan metabolisme tubuh. Bila badan rasa sihat bertenaga, baru lah rajin je nak buat macam-macam kan?



Cinch Energy Tea Mix ni diperbuat dari campuran beberapa jenis teh iaitu;
Matcha Green Tea ~ disediakan secara semulajadi untuk menyimpan semua nutrien yang terdapat dalam daun teh termasuk serat, mineral dan antioksidanRed Tea ~ Mengandungi polifenol yang merupakan antioksidan yang kuat melawan kanser. Ia melindungi kerosakan akibat radikal bebas. Polifenol dikaji sebagai pencegah k…

SET PENJAGAAN WAJAH NUTRIWHITE

Image
Shaklee pun ada set penjagaan wajah tau. Set penjagaan wajah Nutriwhite Shaklee ni 100% bebas bahan kimia berbahaya seperti SLS dan Paraben yang boleh menyebabkan kanser tu. So pendek kata memang berbaloi la guna set penjagaan wajah Nutriwhite Shaklee nih...

Set penjagaan wajah Nutriwhite bekerja dalam 5 cara iaitu; 

1~ MENGHALANG: Aktif melindungi kulit anda dari kerosakan oleh sinar cahaya matahari dan UV

2~ MENYEKAT: Membantutkan kemunculan tompok-tompok hitam (jeragat)

3~ MENGURANGKAN: Mencegah kulit kusam

4~ MENCERAH: Naungan dari melanin yang sedia ada membawa kepada tona kulit yang cerah sekata

5~ MEMPERBAHARUI: Pantas mengeluarkan sel-sel mati yang membawa kepada kulit kusam dan bertompok lalu menghasilkan kulit yang cerah bercahaya.


1. Gentle Make Up Remover [150ml RM95]


Menjadikan kulit anda lembut, licin dan berseri-seriBeech Tree Buds menanggalkan sel-sel mati tanpa meninggalkan kesanAloe menyegarkan dan menegangkanLembut dan tidak berminyak menjadikan kulit lebih cantik berseriDi…

GLA COMPLEX BANTU ATASI CYST OVARI

Image
Cyst ovari merupakan kantung berisi cecair yang terbentuk pada bahagian ovari. Kebanyakan cyst adalah benign (tidak merbahaya), tidak mendatangkan apa-apa simptom dan akan hilang dengan sendirinya. Tetapi ada juga yang menyebabkan masalah seperti cyst tidak hilang dengan sendiri malah makin membesar, menyebabkan kesakitan dan pendarahan yang tidak teratur. Ia akan menjadi faktor ketidaksuburan dan sukar hamil. Ini akan memerlukan rawatan seperti pembedahan untuk membuangnya.



Antara simptom cyst ovari ialah kesakitan dan haid lewat. Ia juga termasuk;

Kembung perut atau buncit (akibat bengkak)Sakit ketika pergerakan usus (bowel)Sakit pada bahagian pelvic sejurus selepas kedatangan haidSakit ketika aktiviti seksKesakitan yang teruk secara tiba-tiba disertai loya dan muntah-muntah

Jenis-jenis cyst yang biasa kita dengar;

Endometriosis 
Tisu dari selaput dalam rahim tumbuh di tempat lain seperti di luar rahim, pada ovari dan pundi kencing.
Tidak seperti selaput dalam rahim yang akan keluar k…

TESTIMONIAL ESP UNTUK TENAGA

Image
Kali ni saya nak kongsi testimonial ESP untuk tenaga pula. Mereka yang dah cuba memang tau ESP sangat membantu terutamanya bagi ibu-ibu hamil yang menghadapi bulan puasa dan sibuk dengan aktiviti harian. Yang tak hamil pun ada tau...Nak cantik pun guna ESP, nak sihat bertenaga  pun guna ESP, sebab tu ramai orang sukakannya!

Jemput baca






Jika anda menghadapi masalah mudah penat, letih, cepat lapar hingga mengganggu tugasan harian, jom cuba ESP ni..Insha Allah boleh membantu mengatasi semua tu. Malah ia merupakan suatu pelaburan yang menguntungkan..dapat tenaga, dapat kesihatan yang baik malah dapat kulit yang lebih cantik jugak..BEST kan??!

Ketahui lebih banyak info mengenai Kelebihan dan Keistimewaan ESP

Jika anda berminat untuk dapatkan ESP (850g RM150) boleh lah hubungi saya disini



******************************** Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG!!

Facebook Inspirasi Sihat Semulajadi