Tuesday 30 July 2013

# Omega Guard # Selsema

VITAMIN SHAKLEE UNTUK SELSEMA

Bagi saya agak leceh bila terkena jangkitan selsema waktu-waktu puasa ni dah lah terbersin-bersin tak kira tempat, hidung berair lagi, mata pun bengkak, kering tekak toksah cerita lah, tak best betul.. Risau takut berjangkit kat anak-anak lagi..Bila dah makan ubat selsema lak, ting tong la jawabnya..kerja rumah kemana, bisnes pun ke laut...

Sekarang ni saya bukan nak cerita panjang tentang keburukan selsema tapi apa yang saya nak kongsikan kat sini ialah cara yang saya pilih menangani jangkitan selsema tanpa pengambilan ubat-ubatan.

Begini alkisahnya..Hari ahad malam masa nak tidur dah mula hachooomm..hachooomm...nampak macam bukan bersin biasa cepat-cepat cari panadol solubel kat dapur tapi takde la pulak. Dalam hati, 'em esoklah suh hubby beli'...

Hari isnin sewaktu sahur terpandang botol-botol vitamin yang tersusun cantik dalam kabinat, baru datang ilham nak cuba Vitamin C Chewable. Test tengok, kata boleh boost imun kan...Selepas dah siap makan dan dah dekat-dekat nak imsak tu terus kunyah sebiji, minum air suam 2 gelas.

Sepanjang hari hachoom..hachooommm ditambah pula air hidung meleleh-leleh. Aduhai, suara pun dah mula jadi macam suara mak itik. Sampai merah hidung mak ditenyeh tisu. Sangat tidak selesa..anak-anak nak cium pun saya tak bagi takut berjangkit.

Bila waktu berbuka, lepas makan saya kunyah lagi sebiji vitamin c dan minum air suam. Aiseh, lupa nak kirim kat hubby panadol solubel. Dalam hati 'em, esoklah suh hubby beli'...Camana ni, risau takut tak boleh tidur nanti kang tak terbangun untuk sahur..Takpe lah so sebelum tidur saya makan lagi sebiji vitamin c.

Hari selasa waktu sahur saya teruskan lagi pengambil Vitamin C Chewable tu..Sedap jugak makan vitamin C waktu-waktu sahur ni, hilang rasa muak lepas makan nasi lauk sardin dengan telur dadar special..
Sepanjang hari memang suara dah macam itik pulang petang. Camana tuh..hehe..tapi Alhadulillah setakat ni takde rasa pedih-pedih tekak lagi. Boleh jugak buat kerja-kerja rumah, layan kerenah si kembar, urus bisnes, layan customer..yelah, online je kan..bukannya kena pergi face to face..kalau tak malu la mak, mata bengkak hidung merah berair, suara lak sengau2 manja...

Malam tu waktu nak tidur baru ingat, LUPA LAGI NAK MINTAK HUBBY BELIKAN PANADOL SOLUBEL!!! Takpe lah, malam ni sebelum tidur selain kunyah Vitamin C Chewable saya add on 1 biji Omega Guard dan zzzz....

Hari Rabu, macam biasa waktu sahur saya kunyah sebiji Vitamin C Chewable dan meneruskan kerja-kerja macam biasa..Dah nak dekat waktu berbuka baru terperasan, takde langsung hachoomm..hachomm.., hidung dah tak berair cuma mengelupas sebab 2 hari duk tenyeh ngan tisu, suara pun dah kembali macam biasa...
Aik?! 2 hari je selsema? tak sempat nak telah panadol..Betul la orang yang orang duk war-warkan yang vitamin C ni bantu tingkatkan sistem imunisasi tubuh. Sama juga Omega Guard. Biasa orang duk bagi kat anak-anak yang ada asma, yang batuk berkahak. Rupanya turut berkesan untuk masalah selsema saya..

Ini sudah dikira bagus!

Sapa-sapa yang nak tau ini lah rupa Shaklee Vitamin C Chewable dan Omega Guard

ubat selsema


Harga pasaran bagi Vitamin C Chewable (90biji) ialah RM37.50
Harga pasaran bagi Omega Guard (90) ialah RM136.00.

Sekiranya berminat untuk mendapatkan produk Shaklee berserta konsulatsi & cara makan, jom hubungi saya

selsema




***************************
Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli
JOM DAFTAR SEKARANG!

No comments:

Post a Comment

Follow Instragram Jana_Hazana